Sabtu, 16 November 2013

Langkah pertama nak kuruskan badan

Selamat pagi semua...

Wah... banyaknya pertanyaan masuk inbox saya tanya pasal nak kurus nie? Betul ke saya dah makin kurus? Yup... Sejujurnya ya. Saya memang dah makin kurus cuma masih ada lebihan-lebihan yang perlu dikurangkan.

nanti saya siapkan satu story cerita tentang saya ye. Tapi hari nie, saya nak sharekan apa langkah pertama yang mesti dibuat untuk kurangkan berat badan. Ye apa langkah pertama yek? sebab klu kita terus angan-angan nak badan macam tu, macam nie tapi tak de langkah yang tepat susah gak kan.


Langkah pertama yang anda betul-betul kena tau adalah berapa banyak kalori yang kena diambil setiap hari. Ini memang wajib tahu. Setiap hari memang kena ambil makanan sikit ke banyak ke memang kena ambil. yang diet terus tak nak makan tu yang salah. 

Jadi, bila dah tau keperluan kalori kita senang. sama ada kita nak ambik lebih (bagi kes yang terlalu kurus) atau nak kurangkan ( nak kuruskan badan). Link nie ada menyediakan cara mengira kalori yang anda perlukan. http://walking.about.com/cs/calories/l/blcalcalc.htm

Dah tau keperluan kalori harian anda??

Nak TAMBAH BERAT = Lebihkan 500 kalori makanan harian anda

NAK KURANGKAN BERAT = Kurangkan min 500 kalori makanan harian 


NAK MAINTAIN BERAT = Amik kalori makanan harian dalam lingkungan yang anda dah kira 

oh ya sebelum saya terlupa, jika anda mengambil sebarang vitamin ia tidak menambahkan kalori anda cuma membekalkan keperluan vitamin dan mineral harian anda. Jadi jangan takut ye makan vitamin.

  Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
FB : Shaidah mazlan
Fan Page : Mamaeisya
or sms/call : 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...