Jumaat, 21 Oktober 2011

'More u give more u get'

saya selalu berpegang kepada, 'rezeki ini Allah yang bagi, orang kafir pun diberi rezeki apatah lagi kita sebagai orang islam, yang penting kita berusaha, lambat laun kita akan berjaya. Walaupun lambat, tapi berkat'.  Dan selalu jugalah saya mengingatkan kepada diri sendiri tentang kepentingan berzakat dan bersedekah. Mungkin dulu saya menganggap ianya remeh. Apatah lagi, cukuplah suami yang membayar zakat saya ketika bulan puasa. Tapi, bila setiap bulan, saya membayar zakat pendapatan hasil dari apa yang saya dapat... Alhamdulillah, rezeki saya amat melimpah ruah. Syukur yang amat sangat. Terima kasih Allah... Kisah Ustazah Asni Abu Mansor Al Hadizah  yang saya petik dari majalah Anis juga merupakan satu motivasi untuk saya sentiasa bersedekah dan berzakat.
__________________________________________
Kisahnya begini,  Ustazah dan suaminya pernah berjanji dengan kakak ipar untuk membantu dalam urusan kenduri kendara anaknya. Mereka telah berjanji untuk membeli seekor lembu. Entah macam mana, peserta motivasi mereka tahun itu kurang mendapat sambutan. Jadi, tak dapatlah nak tampung perbelanjaan untuk membeli seekor lembu. Walaubagaimanapun, tiba-tiba, datang seeorang hamba Allah membeli 100 kotak air yang dibacakan ayat Al-Quran. dan kesemuanya berjumlah RM7000. bermakna jumlahnya berkali ganda dengan harga seekor lembu yang hanya berharga RM 1600 hingga RM 1800 sahaja. Hanya dengan niat untuk sedekah sahaja, Allah dah gandakan rezeki kepadanya...


______________________________________
Hebatkan.... Mudah-mudahan ia menjadi penguat saya untuk terus memberi, memberi dan terus memberi. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...