Ahad, 9 Mac 2014

KEPENTINGAN PROTIEN UNTUK IBU MENGANDUNG

Bila saya dengar ada kawan-kawan mengandung,
ESP antara yang saya syorkan. 

Bukan suka-suka ye..
Tapi sangat bagus untuk kesihatan anda dan baby.

Seperti yang kita sedia maklum, hanya sperma yang terbaik je kan yang mampu senyawakan ovum. Bila ovum dah disenyawakan maka terbentuklah zigot. 

NAK TAHU TAK?

Zigot nie akan membesar menjadi baby yang sempurna. Di mana sel-sel akan didupliket sebanyak yang mungkin. Kemudian akan dibahagi-bahagikan menjadi bahagian-bahagian yang penting. Ada yang membentuk menjadi jantung. ada yang bergabung menghasilkan sel-sel darah merah. dan ada juga yang bergabung membentuk tangan dan jari. Dan begitulah seterusnya. sehinggalah terbentuknya bayi yang lengkap. Hebatkan ciptaan tuhan.

TAPI TAHU TAK?
semuanya bermula dari sel. Sihat sel yang dihasilkan sihat maka sihatlah bayi yang terbentuk. Sel yang sihat terbentuk dari protien yang merupakan bahan asas untuk menghasilkan sel. kemudian bergabung membentuk organ/fungsi tertentu.

Jika berlakunya kekurangan protien dalam proses pembentukan bayi, bayi berkemungkinan berisiko menghadapi masalah organ yang tidak sempurna seperti jantung, buah pinggang dll.

Selain untuk membentuk sel-sel sihat untuk bayi, ia juga sangat membantu ibu-ibu mengandung. Seperti yang sedia maklum, ibu-ibu mengandung banyak menggunakan tenaga &memerlukan tenaga, jadi ESP merupakan salah satu sumber tenaga untuk ibu mengandung.

Bukan tu je, ia juga untuk elakkan ibu dari Pre Eclampsia iaitu tekanan darah tinggi. Ia biasanya berlaku apabila ibu-ibu mengandung memasuki minggu ke-28. Ia disebabkan salur darah ibu-ibu mengandung mengecut menyebabkan aliran darah tidak lancar untuk dibekalkan kepada baby & placenta.

Jadi, jangan ambil ringan keperluan protien anda.

Protien yang cukup sangat penting untuk ANDA &BABY. 

Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
Fan Page : Mamaeisya
or sms/call : 0177206723

1 ulasan:

  1. heee good info sis :)

    hai ^^ kalau ada masa jemput meriahkan segmen Giveaway ini ya :)
    http://iolacaviarofficial.blogspot.com/2014/09/september-giveaway-party-hosted-by-iola.html

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...