Ahad, 5 Oktober 2014

Vitalea pasti buat anda TERTAWAN !!!!!!


Nie salah satu killer produk Shaklee. Best sangat. saya pun tak boleh lama-lama miss yang satu nie... Sape yang tak tau.. nielah vitalea shaklee multivitamin yang dilengkapi dengan zat besi. Dah kena penangan dia.. huh.. best sangat. Klu selalu lemah, longai, tak bermaya.. Kena nie.. mesti cergas.. tapi kenalah memang berniat tuk cergaskan badan.. klu memang jenis longlai.. tak de semangat makan sebotol pun macam tu gak.. hihihi.. jangan marah ye..

oklah... nak cite nie pasal kesayangan saya nie.

Mula-mula saya cite pasal fungsi dia ye.. yelah... mesti nak tau kan apa fungsi dia.
1. Dia nie kan fungsi asalnya adalah untuk menampung kekurangan zat-zat dalam diet kita. katakan kita kurang zat besi so, dia akan tambahlah zat besi dalam darah kita.
2. Dia jugak bantu memastikan agar segala zat yang kita ambil mampu diserap.
3. Selain tu dia imbang bahan-bahan kimia yang ada dalam badan kita. yelah, kadang-kadang interaksi kita dengan sekitaran, bahan yang kita ambik secara tak langsung akan sebabkan bahan kimia dalam badan kita tak stabil.
4. And dia gak tolong bagi otak kita fresh , yelah... bila semua fungsi dapat dijalankan dengan betul.. tu yg best je.. macam kita, klu buat keja, ada je gangguan mesti tak bestkan.. bila dah clear.. cepat je keja siap...

So, kenapa kena ambik yang shaklee punya? Apa beza dia?



Tahu tak klu ikut-ikutkan.. khasiat yang ada pada sebiji vitalea nie macam sebesar penumbuk tau. dah macam tu pun orang kata besar pun (saya pun kata macam tu, hihihi)., tapikan... yelah macam saya cakap tadi klu nak dikira ngan khasiat yang layaknya vitalea nie sebesar penumbuk. Tapi, sebab teknologi moden (Explo-Tab) dia jadi sebesar tu je... klu nak dikira dalam bilangan lauk, kira-kira 40 jenis lauk menyamai sebiji vitalea nie tau.

 Dan klu nak tau gak.. Vitalea nie dah lama dah dari 1915 tapi masa tu dalam bentuk cecair lagi.. malah nak hasilkan nie je.. banyak sangat ujikaji yang dibuat.. diuji,diuji.. cuma satu.. nak pastikan vitalea yang terhasil betul-betul memenuhi piawaian dan berkesan kepada pengguna.. Sebelum nie biasanya kita dengar ujian nak pastikan keberkesanan ubat dibuat pada binatangkan.. tapi, ujian yang shaklee buat semuanya pada manusia.. dan ujian tu semuanya berjaya. kenapa ujian dibuat pada manusia? Tak bahaya ke? Taklah.. shaklee gunakan semua bahan semulajadi, so.. taklah bahaya macam gunakan bahan sintetik. dan yang bestnya, semua ujian yang shaklee buat disokong dengan tujuh ujian klinikal. Banyak tau. Bukan semua penghasilan multivitamin buat ujian klinikal sebanyak nie.

Perasaan tak kat bahan yang digunakan tu ada biotin.. Tak semua tau multivitamin letak biotin nie. Sebabnya, nie antara komponen vitamin yang termahal tau.. Lagi satu yang bestnya, vitalea nie dia gunakan Teknologi salutan mikro.. Ye lah tadi kan saya dah cite banyakkan khasiat dia, so, dia lepaskan vitamin yang ada dalam vitalea secara berperingkat. Macam gambar nie

unikkan.. yang mana teknologi ini bantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan sel-sel baru.

selalu salah faham orang, salutan luar tu di kata pewarna.. No No... bukan, yang diluar tu adalah salutan dari spirulina. 

best kan.. best kan... sebab tu Vitalea nie diberi anugerah The Best Multivitamin oleh di dalam Public Interest pada tahun 2000 oleh Center for Science di Amerika Syarikat.

Tau tak satu cite tentang vitalea nie. Ada satu customer kena tiroid so dia cari penawar. saya cadangkan vitalea. Bila saya tanya kesannya, dia tak jawap.. lama baru dia bagi tau.. dia takut sebab besar sangat..Oh sebab tu ke? So saya ajar dia, klu tak leh telan, larutkan je, masukkan sebiji dalam air tak sampai 4 min dah larut pun.. terkejut dia... hihihi.. so, sebelum anda beli.. pastikan pengedar anda tau nak solve problem anda tau.. klu tak sia-sia je awak beli.....

So, sape sebenarnya yang perlukan vitalea nie?
1. yang penting bagi saya, klu anda perempuan.. wajib sangat ambik tau  lagi-lagi yang menyusukan baby & yg sedang mengandung. sebab apa? sebab time tu kita perlukan darah sangat banyak.. semestinya darah yang sihatlah kan.. Jadi bila zat bezi cukup dalam badan, senang je darah nak terhasil. dan bila darah cukup, senang je nak angkut Oksigen.. sebab tulah, mereka yang menyusukan anak senang pitam, mereka yang mengandung Hb rendah selalu kena bebel.. sebab nie lah...
2. mereka yang selalu ambik ubat-ubat pun sangat digalakkan ambik vitalea nie. perasaan tak, kadang-kadang Dr pun bagi sebenarnya multivitamin, tapi bezanya dengan shaklee.. dia lebih natural, lebih semulajadi..
3. Penderma darah- pernah dengar tak mereka yang suka derma darah nie sebenarnya buang darah lama dalam badan mereka. so darah baru akan terhasil lah dari badan dia.. so, macam saya bagi tau tadi, bila dia cukup keperluan cepat je darah baru dia terhasil,
4. selain golongan tadi, vitalea nie sesuai pada semua golongan.. semua boleh ambik..

berapa banyak zat besi dan vitamin yang kita perlukan sebenarnya?
multivitamin nie gabungan pelbagai jenis vitamin kan.. Tapi tak banyak yang tahu keperluan yang sebenar kita perlukan, Gambar di bawah nie menunjukkan keperluan yang diperlukan oleh mereka yang sihat ye

Sebagai contoh, keperluan sehari untuk zat besi  kita adalah 14mh/hari. tapi tahu tak kita cuma mampu serap cuma 9mg/hari. Sebabnya, iron nie bukan senang nak serap dalam badan kita. Lagi-lagi yang suka minum kopi, teh, minuman bergas, lagilah susah nak serap. so, nak tak nak kena ambik tambahan.. tu pun klu nak sihatlah...

Selain vitalea ada alternatif lain tak?
Sumber makanan yang kaya zat besi nie macam bayam, hati kerang, susu, daging merah.. tapi macam saya cakap tadilah.. dia kan bukan senang nak diserap, apatah lagi, bila kita masak, senang sangat khasiat dia hilang.. tu yang kadang-kadang dah makan bayam ke kerang pun Hb ibu mengandung tak naik-naik...begitu juga dengan Zat-zat yang lain.. boleh diperolehi dari buah-buahan, sayuran, bijirin susu, dan lain-lain..

Tapi, yakin ke semua zat zat nie mampu kita penuhi. Belum lagi yang musnah bila proses penyediaan.. belum lagi sumber tu dipenuhi dengan racun.. dan macam-macam lagi lah...

Kesan kekurangan multivitamin pada badan?

Bila tengok kemewahan makanan di Malaysia mustahil kita ada kekurangan zat kan.. Tapi sebab gaya hidup, cara masakan perlahan-lahan zat tu tak dapat dipenuhi oleh semua orang. jadi bila tak dapat memenuhi keperluan so, terdedahlah kepada penyakit.

pakar pemakanan dari Pusat Perubatan Prince Court berkata Dalam satu laporan Jurnal Persatuan Perubatan Amerika (JAMA), setiap orang dewasa disaran mengambil satu multivitamin sehari. Jika tahap asid folik, vitamin B6 dan vitamin B12 rendah, seseorang itu terdedah kepada faktor risiko penyakit kardiovaskular, barah kolon dan payu dara selain masalah tiub saraf. 

“Bagi tahap vitamin D yang rendah pula, ia dikaitkan dengan masalah kurang kekentalan tulang. Bagi tahap vitamin A,C dan E rendah, dikaitkan dengan faktor risiko beberapa lagi penyakit kronik,”
faedah paling ketara pengambilan multivitamin ialah mencegah kekurangan vitamin. Dalam sesetengah situasi, keperluan diet anda mungkin meningkat. 

“Contohnya, wanita hamil, secara umumnya mereka dinasihatkan memulakan pengambilan multivitamin pada awal kehamilan. Ia bagi memastikan ibu menerima nutrisi sempurna dan mengagihkannya pada janin,” 

tu pendapat pakar kepentingan multivitamin. Keratan harian metro tentang kesan kekurangan vitamin-vitamin tertentu pada kanak-kanak akan menyebabkan penyakit tertentu

Kanak-kanak memerlukan vitamin A, B dan C serta kalsium dan zat besi untuk tumbesaran mereka. Kekurangan salah satu daripada nutrien ini bukan saja membantutkan tahap perkembangan fizikal mereka, malah boleh mengurangkan daya tumpuan, keletihan serta kemerosotan dalam pelajaran.

Kekurangan vitamin A boleh memberi kesan kepada masalah penglihatan yang menyebabkan mata menjadi kabur serta kurang sistem imunisasi badan. Makanan yang kaya vitamin A boleh didapati pada hati, susu, telur serta sayuran hijau dan jingga.

Vitamin B pula penting untuk sistem saraf dan proses metabolisme dalam badan. Vitamin B6, B1 dan B12 serta asid folik sangat penting untuk perkembangan otak kanak-kanak. Kekurangan vitamin B yang boleh didapati dalam gandum, daging, susu dan ikan boleh menjejaskan daya tumpuan serta ingatan kanak-kanak. Ini sekali gus menjejaskan pembelajaran mereka di sekolah.

Selain itu, ibu bapa harus memastikan penyediaan makanan lengkap dengan vitamin C. Ini kerana kekura­ngan vitamin ini boleh me­nyebabkan mereka diserang penyakit seperti demam, selesema dan batuk. Vitamin C penting bagi sistem imunisasi badan dan diperlukan untuk kekuatan tubuh, proses penyembuhan luka dan gusi yang sihat. Galakkan anak-anak mengambil sayur-sayuran dan buah-buahan untuk mendapatkan cukup vitamin C.

Bagi mendapatkan tulang dan gigi yang kuat, anak-anak dimestikan mengambil susu, keju serta produk tenusu yang memberikan mineral penting untuk kesihatan tulang dan gigi. Kalsium yang mencukupi membolehkan kanak-kanak melalui proses tumbesaran yang pesat dan sihat. 

so, sendiri tentukan ye, perlu ke tak multivitamin nie.
Testimoni
Saya tak de masalah Hb rendah untuk saya kongsikan.. Dan walaupun saya menyusukan kedua-dua anak, saya tak de masalah pitam walaupun waktu puasa.. cuma, waktu saya pantang, memang saya ambil nie.. dan kesannya badan memang cergas. Tak penat tapi tak lah bermakna saya boleh berlari-lari, shopping time pantang..

Selain saya, kisah cik hubby yang saya rawat kerana kemalangan boleh ke link ini
http://bit.ly/1cAlvgQ
kisah sahabat yang pulih asma dengan set bersalin yang ada vitalea
http://bit.ly/1uQ2MJx

Testimoni pengguna yang lain..




Apa pun kita seharusnya berusaha yang terbaik, bukan menyerahkan segalanya kepada takdir.

Salam sayang
Shaidah


Shaklee Id 846147
Fan Page : Mamaeisya
or sms/call : 0177206723






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...