Isnin, 6 Oktober 2014

Keloid VS Vivix


Pernah nampak kesan nie? Ini adalah keloid. Kesan yang terhasil akibat penyembuhan luka yang berlebihan. Keloid nie boleh membesar sebenarnya tapi dia tak bahaya. Dia akan menyebabkan luka kita gatal, rasa tak cantik dll lah.. Lagi klu kat muka perempuan lak tu mesti rimas.

Sape-sape yang bersalin secara czer mesti ada nie kan.. lagi-lagi yang tak jaga luka dengan baik... klu bersalin anak pertama tak nampak jelas.. tapi bila dah bersalin anak kedua mesti nampak. 

Kenapa saya cite pasal keloid nie?

Kedua-dua puteri saya, saya lahirkan secara czer. anak pertama tak rimas sangat.. tapi bila anak kedua huhu... tuhan je yang tahu.. kadang-kadang gatal, bila dah gatal tu cepat je tangan nie garu.. bila garu tak ingat tu yang buat pedih..

nak dijadikan cerita, saya aim untuk bersalin lagi... yelah klu orang kata yang bersalin czer nie leh beranak 3 orang je.. tapi kuasa Allah kan tak de sape yang dapat menghalang.. so aim saya.. saya kena baikkan luka yang lepas-lepas betul-betul.. klu bersalin kali kedua keloid pun macam nie, kali ketiga keempat dan seterusnya macam mana?

bukan tak leh hilang, banyak cara boleh hilangkan.. suntikan cortisone, rawatan laser, bedah lagi untuk buang keloid (yang nie memang tak kan buat), cryotherapy, interferon, fluorouracil dan juga silikon.. semua nie boleh klu anda nak.. sanggup dengan tak sanggup je.. Saya, anggat tangan dulu.. TAK NAK!!!

so bermulalah pencarian saya.. selain ESP yang kadang-kadang saya terajin sangat nak gunakan walaupun dah tahu khasiat dia... so, saya mesti cari alternatif yang lain... 

Apa alternatifnya?

Dah lama saya aim dengan botol merah nie.. Khasiatnya yang pelbagai.. macam-macam cerita yang saya dengar... Dari yang hidap SLE, Dr sahkan 50-50 dah makin sihat, luka kencing manis yang teruk dah bernanah, nak kena potong boleh sembuh, malah luka dah makin baik, luka yang berlobang dah tak de lobang, so kaki tak kena potong.. dan macam-macam cite buat saya nak sangat dapatkan dia...
Tapi ramai jugak  orang lain guna sebab nak cantik, nak muda dengan vivix.. 

saya pulak aim  sebab nak baikkan luka czer saya. tak nak de keloid. nak betul2 baik.. tak nak ada sikit pun... hihihi.. dasyatkan.. so kumpul punya kumpul.. dapat gak idaman saya...dah dapat cite lain lak... aturan nya gunakan satu sudu teh.. mula-mula je saya ikut... sebab nak test kesannya pada saya..  cuma banyak hingus keluar dari biasa sebab saya memang ada resdung, kejap je..lepas tu dah tak de. so, tak pe... 

seminggu pas tu saya guna satu sudu makan kadang-kadang 2 kali sehari.. Sebabnya nak tengok kesan... lama saya teruskan rutin tu... klu orang lain sebotol tahan berbulan-bulan saya tak sampai sebulan dah habis. Bila sedar vivix botol pertama dah tinggal sikit saya cek, sampai hubby pun yeakan apa yang saya cakap. Punyalah excited masa tu.

Nak tau tak kesannya sangat saya tak jangka. keloid saya dah tak merah...tak gatal.. dan yang paling best.. cuma tinggal macam garis je.. kecuali keloid yang agak besar, dah makin susut saiznya.. dah tak merah, tak gatal. Klu anda jadi saya, suka tak? Mestilah suka kan... Sujud syukur saya... 

Tapikan.. nie cuma usaha saya, yang sembuhkan semestinya Allah.. tak kan berlaku tanpa izinnya. Alhamdulillah...  

Mudah-mudahan perkongsian saya amat bermanfaat untuk anda... Sape tahukan? Jika anda menghidap masalah yang sama dengan saya, mudah-mudahan ianya alternatif untuk anda... Tak rugi berbelanja lebih andai ianya bermanfaat untuk kesihatan yang amat bernilai

salam sayang
Shaidah
  
Shaklee Id 846147
Fan Page : Mamaeisya
or sms/call : 0177206723



1 ulasan:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : melasian77cs@gmail.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...