Jumaat, 2 Disember 2011

Apa yang anda wajib tahu mengenai detox...

Sebelum saya berkongsi mengenai detox, apa kata kita berkongsi mengenai usus dulu. Bila kita dah tahu mengenai usus, senanglah kita nak faham mengenai detox. Jom kita baca. Credit untuk Pn Hafsah
_______________________________

Fakta Penting Tentang Usus

Jom ketahui lebih lanjut tentang usus kita.. ;)
  • Usus adalah bahagian terakhir dalam rantaian pemprosesan makanan, di mana SEMUA makanan yang kita makan akan diproses untuk mendapatkan nutrisi yang amat diperlukan tubuh badan kita.
  • Kekurangan serat dan air dalam makanan adalah punca utama terjadinya intestinal disorders (gangguan dalam sistem pencernaan - usus).
  • Usus kecil mudah untuk menyerap nutrisi.
  • Tekanan boleh memberi kesan kepada penyerapan nutrisi dan akan menyebabkan iritasi kepada usus kecil.
  • Usus besar boleh menyerap mineral dan air.
  • Apabila membran (lapisan dinding) usus besar tidak sihat, ia tidak boleh berasimilasi (melakukan proses pertukaran zat) dan menyerap mineral dan vitamin yang boleh mengundang pelbagai penyakit (tidak kira berapa banyak makanan tambahan yang kita ambil)
  • Kesihatan tubuh badan kita terpelihara jika sistem usus kita berfungsi dengan baik.

Mengapa detox / mencuci usus penting??

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dindig usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.


Anda mencari Vitamin untuk DETOX? cubalah Herb Lax..

 Jom tengok testimoni mengenai  HERB LAX
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan".
   saya sendiri pula tiada masalah sembelit, tapi saya pastikan seminggu 1 atau 2x saya ambil HerbLax ni utk bersihkan usus tu.. Ia umpama deep cleansing.. mcm kat rumah kita cuci karpet, sofa tu.. bukan hari2.. tapi seminggu sekali 

Saya amalkan ambil 4 biji Shaklee Herb-Lax seminggu sekali, untuk kesihatan perut, usus & dalaman. Biasanya hujung minggu, hari Sabtu malam Ahad tue, supaya tak ganggu aktiviti harian. Kadang-kadang 2-3 kali seminggu (ikut kerajinan! hehe).
Lain orang, lain efeknya. Ada orang yang keesokan harinya perut terus bersih. Bagi saya pula, efeknya lambat dan perlahan. Kadang-kadang petang keesokannya, kadang-kadang malam keesokan harinya.
Yang best nya, berbanding dengan ubat “benpi” yang pernah saya cuba dulu, sakit perut tue lebih mild (perlahan), dan boleh di kawal. Takdelah jam-jam tue jugak nak kena cari toilet. Sesuai dengan tag line nya, “encourages mild cleansing action”. Lagi satu, ia adalah vitamin, bukannya ubat. Jadi, saya yakin ia lebih selamat untuk badan kita, berbanding dengan ubat julap lain di pasaran..

Em.... apa lagi.... Jom cuba HerbLax Shaklee. tak kenal maka tak cinta kan... 

Shaklee Id 846147
Berminat? boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com or sms saya 0177206723

2 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...