Khamis, 9 Jun 2011

Kenapa Shaklee?

Ini merupakan entry pertama saya.... ( time kasih mak uda sudi mengajar). untuk entry pertama ini saya nak cerita tentang saya & shaklee. Macam mana saya berjumpa shaklee & kenapa itu pilihan saya...
Saya & shaklee hampir 2 tahun. Ianya bermula bila saya mencari suplement yang sesuai untuk saya & amirah. Sebelum itu, memang keluarga terdekat amat menggalakkan saya memberi suplement kepada amirah, tapi saya tidak sanggup... Bagi saya susu ibu sudah memadai untuk amirah....
Saya juga dimarah kerana tidak mengajar amirah minum susu formula. Pelbagai persoalan timbul. Cukup ke susu saya untuk amirah? Tak kesian ke amirah lapar? Tapi saya tetap dengan keputusan saya.. Saya tetap nak amirah minum susu perahan saya sahaja. Saya yakin susu saya cukup untuk amirah.. Alhamdulillah... cik hubby amat menggalakkan saya (time kasih bang)
Bila dah mula kerja, hasil susu perahan tak seperti yang diharapkan... Makin lama makin kurang. Sedikit sebanyak memberikan tekanan kepada aku.. nak tak nak terpaksa tambahkan amirah dengan susu formula.... Sedihnya hati hanya Tuhan je yang mengetahui.... Nak cari susu formula pun terkial-kial.ingat lagi masa umur amirah 8 bulan,masuk Gaint nak cari susu amirah, keluar balik. sebab tak tau nak pilih susu formula apa. Banyak sangat. Tak tau pa yang terbaik tuk amirah.
Sebab tak nak hari-hari sedih mengenang amirah kena minum susu formula, jadi terpaksalah cari suplement....macam-macam suplement dicuba... tapi kesan tak seperti yang diharapkan. Lastly try  shaklee.... alhamdulillah Usahaku menunjukkan hasil. Susu perahan makin banyak. Amirah dah tak perlu bergantung dengan susu formula lagi... Bdan pun tak letih sangat. Dulu pukul 8.30 mlm dah siap-siap nak tido (cik hubby nak tengok tv pun kena marah) ... tapi sekarang, amirah tido lambat pun boleh layan lagi. dan ada sesuatu yang aku tak sangka... Cik hubby puji aku makin berseri (hehehe)... Dulu ingatkan main-main, tapi lama-lama baru perasan...... Time kasih Ya Allah kerana memudahkan urusanku....

Anda pun leh rasai kesan yang saya rasai..........
________________________________________

Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
or sms saya 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...