Selasa, 14 Jun 2011

exzema, asma, gegata, resdung, alergik

  1. Mesti rasa runsing kan kalau setiap pagi harus menghadapi bersin yang teruk sehinggakan bukan aje hidung aje berair, mata pun merah-merah berair kerana bersin akibat resdung.
  2. Mesti rasa runsing kan kalau silap makan sikit dah asyik dok menggaru sana-sini macam kera kena belacan.
  3. Mesti rasa runsing kan kalau terpaksa berpantang makan sebab risau semput kalau tak jaga makan.
  4. Mesti rasa runsing kan kalau tengok kulit anak berparut-parut dan merah-merah gara-gara eczema.
  5. Mesti rasa runsing kan kalau terpaksa buang kahak sepanjang masa sampai rasa perit tekak dan hidung.

    anda mengalami situasi ini? mesti runsingkan.... Saya dan Cik Hubby pun pernah mengalami situasi yang sama tapi itu dulu. Masa saya tak kenal lagi shaklee.. Tapi sekarang, alhamdulillah..... keadaan kami bertambah baik. Nak tau apa yang berlaku pada saya dan cik Hubby dulu....
    Klu dulu setiap kali berada di kawasan berhabuk, pasti bersin sepanjang hari, selesema dan mata merah (nak buat kerja rumah pun payah kadang-kadang). Bukan selesema je... kadang-kadang kulit pun cepat alergik ngan habuk....
    klu berlaku perubahan cuaca.. Macam bila balik kampung pasti saya batuk dan berkahak terutamanya waktu sejuk seperti musim hujan. Bukan batuk sebab kena hujan, tapi sebab kabus... kampung kan sejuk. Malah klu kipas angin dipasang laju, saya pun mudah batuk...
    Sebab terlalu sensitif dengan perubahan Dr. pernah mengesahkan saya mengalami asma. tapi kata Dr. masih peringkat awal dan kena hati-kati dengan sebarang alahan, klu tak jadi makin teruk...
    pada makanan saya tak alah, walaupun pada seafood.... Tapi cik Hubby pula alah... Dia tak boleh makan makanan seafood terutamanya belacan (sedap tu... lagi-lagi sambal belacan). Klu dulu klu saya masak letak sikit pun dia dah selesema.
    klu dulu cik hubby kerap demam...terutama bila travel.... bila dah demam, suhu sampai 40.....dia tak risau tapi saya yang risau... 
    Dan lagi 1, klu dulu cik Hubby waktu pagi mesti bersin. Klu sekali dua tak pa jugak... nie.. sampai saya pun terikut-ikut.... 

    Tapi sekarang... macam yang saya bagi tau tadi kesihatan kami makin pulih... Alhamdulillah... 
    setiap pagi cik Hubby dah tak bersin lagi....
    makan belacan pun dah boleh...... 
    bila travel pun dah jarang demam.... klu demam pun kejap je...
    saya lak.... kulit dah tak alergik
    balik kampung pun dah tak batuk dan berkahak sebab sejuk
    kemas rumah pun dah tak selesema lagi
    dan yang paling saya suka.... saya tak perlu makan pil asma lagi sbb saya memang tak suka makan ubat.... hehehe ( cian cik Hubby, penat pujuk tapi saya tak makan pun)
Jadi untuk mereka yang mengalami penyakit ini saya cadangkan anda mengambil 
Vitamin B- Com, Vitamin C dan Alfafa... 

kenapa saya cadangkan vitamin ini? Jom tengok pa yang anda perolehi.............Sumber asal http:// www.fw-shaklee2u.com/2011/01/

i
Vitamin C
  • Bertindak sebagai anti-histamin, tanpa kita perlu mengalami side effect dari pengambilan drugs anti-histamin
  • Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan
  • Membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
  • Meningkatkan fungsi T-Cell danMacrophage(Fungsi sistem pertahanan badan, sel darah putih)
  • Meningkatkan oksigenasi(oxygenation) pada tissue-tissue dalam tubuh badan
  • Meningkatkan penyembuhan tissue
B Complex
  • B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan.
  • Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh
  • Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
  • Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress
Alfalfa
  • Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri.
  • Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives).
  • Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.

     Mudah-mudahan masalah anda akan berakhir seperti saya.... Pa pun jangan lupa tawakal kepadaNya....

    __________________________________________________

    Shaklee Id 846147
    Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com
     or sms saya 0177206723







    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...