Sabtu, 11 Jun 2011

Power pumping.....

Untuk ibu-ibu menyusu cubalah teknik nie... Teknik nie amat-amat berhasil. Saya dah cuba dah.... tak rugi pun klu cuba...

Power Pumping
Power pumping is a technique that can be helpful in building a milk supply. For more information on basic pumping techniques, see the pumping section below. Here is a brief explanation of power pumping.
Power pumping involves using regular pumping techniques and setup, but in a unique way. The idea is to mimic a baby who is nursing frequently to increase a mother’s supply, as is common in the nursing relationship during a growth spurt. To power pump, hook-up as you would for a normal pumping session, pump for 10-20 minutes, rest 10 minutes, then pump another 10 minutes, then rest for 10 minutes, then pump again for 10 minutes. The mother does this for about an hour, once per day, to increase supply. At other pumping times during the day, routine pumping is used. It can take about a week to see an increase, so don’t get discouraged.
Some mothers prefer to concentrate their efforts and have a power pumping weekend, called “Power Pumping Boot Camp” by some lactation consultants. They power pump at each pumping for a couple of days before returning to routine pumping.  (Sumber: http://www.mobimotherhood.org/MM/article-LMS.aspx)

Jadi macam mana nak buat power pumping?

1. Menggunakan single pump -  Pam 10 minit sebelah kanan, kemudian tukar sebelah kiri selama 10 minit. kemudian tukar lagi sehingga 1 jam.(nie saya selalu lakukan dan hasilnya amat memuaskan walaupun penat)

2. Menggunakan doule pump - Pam selama 10 minit kemudian berhenti. Kemudian pam lagi 10 minit.  ulang sehingga 1jam. 

macam yang saya cakap dlm entry sebelum nie... kaedah nie lebih baik digunakan pada waktu malam sbb hormon prolaktin tinggi waktu nie.
Tapi.... cara nie tak delah terus dapat susu dengan banyak.... ianya cuma nak meransang breast dlm pengaliran susu. Ianya ambil masa 1- 2 minggu. Teruskan usaha sehingga pa yang dihajati tercapai. Pa pun janganlah cepat putus asa... Dan jangn lupa, doa dan tawakal.. Pasti ia akan membantu anda.... pa pun saya sentiasa mendoakan anda....

"...Ya Allah..dengan rahmatmu Yang Maha pemurah.lagi luas kasih sayangMu..aku mohon kepadamu ampunkanlah dosa2 ibu yang menyusukan anaknya..lapangkanlah rezeki mereka sebagaimana Engkau melapangkan rezeki aku sewaktu menyusukan anaku dulu.Lancarkan rezeki susu anak mereka sebagaimana engkau melancarkan rezeki susu buat anakku dahulu..Sesungguhnya Engkau Maha Penyayang..perkenankanlah doaku ini..Amiin.."..

____________________________   ___________________
Anda nak cuba trial pack shaklee?boleh hubungi saya saya di shaidahmazlan@yahoo.com or 017-720672323
Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com

 or sms saya 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...