Isnin, 19 September 2011

Masalah keputihan? Ganggu hubungan intim anda?

Masalah keputihan wanita boleh didefinisikan sebagai pengeluaran cairan dari vagina. Cairan tersebut pada kebiasaannya keluar dalam keadaan pekat atau cair, berwarna jernih, putih, kuning atau hijau dan berbau atau tidak berbau. Ada sebahagian daripada wanita yang menganggap cairan yang keluar dari vagina adalah masalah yang biasa dan ada juga antara mereka yang menganggap masalahkeputihan wanita ini mengganggu aktiviti seharian mereka.



Pengeluaran cairan daripada vagina adalah merupakan normal pada usia yang tidak produktif, di mana cairan tersebut pada kebiasaannya dalam keadaan yang sedikit, jernih, tidak bau dan tidak gatal.
Kebiasaannya cairan yang keluar adalah dihasilkan oleh kelenjar pada mulut rahim, yang bercampur dengan sel-sel vagina secara bakteria. Kalau berasaskan fisiologi, pengeluaran cairan berlaku semasa evolusi, ketika bermula dan selepas haid, rangsangan seksual, serta dalam kehamilan.

Setiap pasangan tentunya inginkan hubungan yang bahagia dari segi zahir dan batin. Sekiranya hubungan intim terganggu, secara tidak langsung ia juga akan mengganggu keseluruhan perasaan dan emosi kita. Malah kebanyakan hubungan suami isteri menjadi masalah berpunca daripada kekurangan hubugan intim. Sekiranya pasangan suami isteri sentiasa cukup keperluan seks, tentunya merasai lebih bahagia, lebih tenang, awet muda dan lebih berkeyakinan berbanding daripada mereka yang mengalami masalah tersebut.

Bagi ibu - ibu yang menyusukan anak tentunya merasakan lebih "kekering". Kekeringan vagina boleh berlaku disebabkan oleh hormon oestrogen, sama ada kerana lepas bersalin atau menyusukan anak. Selain dari itu, stress dan penggunaan ubat seperti anti-histamin juga boleh menyebabkan kekeringan pada vagina semasa bersama suami. Pil perancang juga ada yang boleh menyebabkan masalah ini. Jom baca testimoni hot Pn Dilla

___________________________________


1) Senjak mama mengamalkan alfalfa, masalah keputihan mmg kurang. Ini kerana..terus terang mama cerita..baba sangat2 memuji selepas mama mengamalkannya. Hubungan kami juga menjadi lebih mesra. Bila baba dah puji, mama seronoklah..heheeee. Mama terasa diri mama begitu bersih, lagi satu nak solat pun senang..tidak perlu risau!

2) Mama mengalami masalah sembelit dari sekolah lagi. Mama masih ingat, arwah opah Qaireen selalu cakap macam ni kalau mama dalam toilet "Dilla ko ni berak tahi batu ke?" tapi itulah kenyataannya. Bayangkan senjak dari dulu mama "terseksa" setiap kali nak membuang. Kadang2 tu sampai berdarah! Seminggu tak lebih dari 3 kali membuang. Tapi sekarang Alahmdulillah seminggu 4 ke 6 kali membuang, dan yang paling penting tiada lagi darah yang keluar.

3) Mama juga salah seorang yang mempunyai penyakit eczema. Mama mmg tidak boleh duduk di tempat2 yang kotor, ada rumput, berhabuk, berpasir dan banyak lagi. Malah cadar tilam mama pun, mama akan ganti setiap minggu. Tapi sekarang, Alhamdulillah..seronok sangat bila mama join SGM, sebab waktu SGM kami duduk di tikar yang dibentang atas rumput. Masalah bintik2 dan gatal2 mmg tiada. 

_______________________________

Alhamdulillah...Alfalfa Complex  dan vitamin E telah membantu Dilla dalam masalah2 di atas..

Alfafa

Vitamin E

Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com
 or sms saya 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...