Sabtu, 3 September 2011

Aidilfitri 2011.... Sambutan Merdeka....

Lama saya tidak update blog.... dah hampir bersarang blog saya.... bukan merajuk, tetapi banyak pekara yang perlu saya selesaikan dan dahulukan..... Walaubagaimanapun... Alhamdulillah, bisnes saya tetap berjalan. Tu yang saya suka tu biz online.. Tak da tekanan untuk saya.
Pa pun untuk entry kali ini saya ingin berkongsi pengalaman beraya tahun ini. Tahun ini giliran saya beraya bersama keluarga mertua. Walaupun, beraya dengan keluarga mertua, alhamdulillah, saya ua masih sempat menjenguk keluarga saya di pagi raya. Alhamdulillah.... Bagi saya itu yang penting... Maklumlah, en hubby bukan selalu dapat cuti hari raya pertama. Pertembungan raya dan merdeka pada tahun ini membuatkan raya saya tahun ini amat menarik untuk dikongsi.
Atas permintaan cucu-cucu melihat kesan sejarah dengan lebih dekat, kami singgah di balai polis bukit kepong... sayangnya, balai polis nie ditutup masa nie.. M.be semua petugas pulang berhari raya kot. Seronok dengar abah cerita. untung anak along. sebab anak dia je yang dah faham pa yang abah cerita... dulu masa saya kecik-kecik arwah atuk ali selalu cerita... buat saya lebih faham dan menghargai sejarah... jom kita layan gambar-gambar kami di bukit kepong....





bot marin yang meminta bantuan ke sungai muar...




abah sedang cerita sejarah bukit kepong....


 belakang balai polis bulit kepong

 kawasan jambatan yang dibom oleh tentera jepun...


pa pun... selamet dino bodo! njaluk ngaporo seng akeh2......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...