Khamis, 19 Julai 2012

Antara yang mesti ada....

Beberapa hari lagi dah nak puasakan... bulan puasa nie biasanya ibu-ibu sibuk menyediakan juadah untuk keluarga. Bila dah selalu kat dapur tu macam-macam lah yang boleh berlakukan.... ada yang kena air panaslah, tepercik minyak panas lah... macam-macam lagilah....
Ni yang saya nak share nie pengalaman saya nie... tapi cite nie bukan masa bulan puasalah.... masa saya mengandung dulu. Ada satu pagi saya nak sediakan bekal dan air panas utk cik hubby. dalam kul 4lebih lah saya bangun. Awalkan.... sebab masa tu saya di Tanjung Malin, cik hubby pulak nak balik KL sbb keja. bukan jauh pun, sejam je dari tanjung Malim, tapi sebab nak elak jem terpaksalah kuar awal. Askar kan... lambat kena denda lak....
Eh dah melalut lak saya nie... nak dijadikan cerita, waktu saya sediakan ari panas utk suami, tah macam mana saya tertuang air panas keatas tangan saya... panik gak. Yelah, air lepas menggelegak, terus tuang kat tangan, bukan sikit, banyak tu...sebab ingatkan da masuk dalam teko... masa kena tu memang blur... tapi cik hubby ingatkan, g basuh tangan cepat, saya baru teringat basic H. cepat-cepat saya ambik basic H dan lumur kat tangan (patutnya tak payah lumur rendam je dalam basic H).... dalam hati takut gak, klu melecur nie, payah gak nak buat keja. klu duk sorang tak susah  sangat, nie duk ngan anak. macam mana nanti nak urus anak?dah sedih dah masa tu....
Bila dah lama sikit baru saya basuh tangan yang saya lumur ngan basic H tu... lepas dah basuh tu, tangan masih merah lagi.masa tu memang sedih lagi, macam-macam fikir. Takut cik hubby fikir saya tak ikhlas buatkan dia air pun ada gak, fikir tangan yang akan melecur pun ada gak.... tp tak tunjuk kat cik hubby.. Diam je. last2 dia g keja tanpa bawa air panas, dia tau agaknya saya sedih... maklumlah orang mengandung sensitif sangat. Padahal, dia tak de pa pun...
Berbalik pada tangan saya, terkejut gak bila tangan saya tak da tanda-tanda gelembung air. Biasanya klu kena air panas, dah mengelembung dah. Alhamdulillah, walaupun hampir keseluruhan tangan saya kena air panas air tu, tapi langsung tak menunjukkan tanda menggelembung. suka sangat, jadi pastinya tugas saya tuk menguruskan amirah akan jadi mudah. Syukur sangat..
Em.... dan yang paling saya terkejut... hingga ke petang pun, tak da tanda-tanda gelembung air pada tangan saya malah, tanda kulit kering pun tak da. memang saya tak percaya. Bila saya tunjuk kat cik hubby tangan saya yang kena air panas pun dia tak percaya. dan apa yang paling saya suka, mesti tangan saya tak berparut langsung....
Sejak tu saya akan pastikan basic H pasti ada di rumah saya. lagi-lagi masa puasa nie, manalah tau kena air panas ke, tepercik minyak panaas ke... saya dah ada penyelamat saya.


Pastikan ianya juga ada di rumah anda....kang terkena air panas ke, minyak panas ke, tak delah berparut tangan tu time raya....




Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com or 

sms saya 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...