Rabu, 18 Julai 2012

Pengalaman berpantang....

Alhamdulillah... hari nie dah masuk hari ke 31 saya berpantang. Saya bersyukur sangat, berpantang kali nie saya lebih sihat. Walaupun hanya berpantang dengan cik hubby je pada mulanya, alhamdulillah.... tak de banyak masalah yang saya lalui. Walaupun ada yang saya terkilan pada kelahiran kali nie, sebab saya terpaksa dioperate,tapi cik hubby selalu ingatkan saya supaya bersyukur. Walaupun berat, saya cuba gak menerima dengan redha... Alhamdulillah....

Walaubagaimanapun, apa yg saya perasaan, pengalaman berpantang kali ini amat berbeza berbanding dengan yang dulu... Saya terasa saya lebih bertenaga, tak mudah penat, walaupun kerap bangun malam untuk menyusukan baby, sebab baby kuning tp tak tinggi.. Jadi saya akan pastikan kejut dia setiap 2 jam untuk susukan dia....

Dan apa yg saya suka... bila jiran-jiran yang bertandang cakap... nampak cergas je... tak macam lepas kena oprate pun... alhamdulillah... sebab ianya dipermudahkan. Susu saya pun banyak, tak macam kelahiran yang pertama dulu... Syukur saya padaNya, walaupun apa yang saya hajatkan tak dapat, tapi alhamdulillah...Dia permudahkan untuk saya.

Dan untuk berpantang kali nie, saya gunakan barangan shaklee. Saya lebih yakin.... sebabnya...
1. dulu saya beli gak jamu-jamu. tapi tak guna pun, apatah lagi bila baby kuning. memang saya tak guna. ingat bila dah lepas pantang, leh guna, bila cuba baby jadi cirit birit. terus saya stop... last-last simpan kat stor je... bila pindah umah, simpan kat tong sampah je... dia yang guna. hehehe....

2. pengalaman saya mengandung ke-2 dengan shaklee, buat saya lebih yakin. tipulah klu saya kata saya tak penat, apatah lagi hidup sebagai student. tapi apa yang boleh saya katakan, alhamdulillah, saya lebih bertenaga, Jadi tak salah saya mencuba.

dan hasilnya....
1. saya membuang dengan senang. klu dulu memang payah. :)
2. Saya lebih sihat. Klu dulu  sampai nurse cakap kenapa pucat sangat, tak makan ke? kali nie, orang macam tak percaya saya masih dalam hari lagi :) 
3. Susu saya meriah :)
4. Saya lebih bertenaga
5. dan ini yang paling best, berat saya lebih cepat turun :) berbanding yang dulu. 

Apa yang saya guna

nak rasa berpantang seperti saya? 

Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com or sms saya 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...