Selasa, 10 Disember 2013

Kurap???

Nie kali kedua amirah kena penyakit nie. Kali kedua dulu masa amirah umur setahun. Boleh refer link ni. Kali nie saya tak kalut macam dulu lagi. Saya faham, saya dan hubby kulit sensitif. Jadi tak heranlah klu amirah pun terkena tempiasnya. Apatah lagi kami baru berpindah,persekitaran yang agak asing pada dia. Ada yang dia alergik. Jadi, tugas saya, meningkatkan sistem imun dia. Dan untuk kali nie, amirah tak pula merengek pedih or gatal. Tapi kadang-kadang nampak gak dia tergaru-garu. Nasib baik perasaan. Klu tak makin besar kurap dia. Dan saya percaya nie pun dah agak besar. His his cuaikan saya... Tak pe, tak pe... klu merunggut je, tak de penyelesaian. Jom atasinya.

Jika dulu saya cuma tambahkan mealshake + basic H dan herbal blend. Tapi kali ini saya tambahkan omega dalam diet dia. Omega nie tak yah cakaplah. Amirah memang pantang, pantang nampak. Klu tak tegas memang dia akan makan 2. Walaupun nak dia cepat sihat, tak delah saya bagi melebihi had.

Dan nie kesannya, pengambilan mealshake+omega + basic H + herbal cream. Lebih Cepat. Parut pun cepat hilang berbanding yang lalu. Pengambilan mealshake sebenarnya sebagai sumber protien untuk amirah. seperti yang kita tahu, protien yang baik membantu menghasilkan kulit yang cantik. Dan saya percaya, ia membantu mendapatkan kulit amirah yang cantik. Omega? Ia sebenarnya meredakan keradangan kulit. Merah-merah bahagian tepi tu cepat sangat hilang. herbal blend tu seperti biasa, untuk disapukan agar kulit amirah tak kering dan basic H adalah untuk sabun dia bagi menggantikan sabun yang dia guna.


Alhamdulillah syukur saya ianya dah pulih. Ada ibu-ibu yang bercerita anaknya belum sembuh-sembuh, malah makin teruk. Untuk ibu-ibu diluar saya yang mempunyai anak yang mempunyai masalah yang sama dengan amirah. Diharap ianya menjadi panduan ibu-ibu menyelesaikan masalah ini.

salam sayang,

Shaklee Id 846147

Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
FB : Shaidah mazlan
Fan Page : Mamaeisya

or sms/call : 0177206723




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...