Khamis, 5 Disember 2013

Omegaguard membantu mengatasi masalah penyakit jantung



Dalam kenangan...

Ingat lagi pada pelakon nie? Faizal Yusuf. Sejujurnya, saya sangat suka tengok dia berlakon. Sangat hidup watak yang dimainkan. Bila dengar berita meningal amat-amatlah terkejut. Yelah dia muda lagi. Klu tak silap dia meningal pada usia 33tahun akibat Penyakit jantung.

Muda sangat. Dulu yang menghidap penyakit jantung nie biasanya warga emas. tapi penyakit nie dah agak sinonim dengan orang muda. Antaranya disebabkan gaya hidup yang diamalkan. contohnya malas bersenam & amalan hidup pasit. Maaaf ye, saya tak tujukan ianya pada arwah sebab saya tak tahu gaya hidup yang diamalkan... Teguran saya tadi untuk kebanyakkan gorongan muda hari ini. Ingat ini sebenarnya untuk saya juga. Sebab saya pun kadang kala agak malas bersenam.

INGAT YA, PENYAKIT JANTUNG NIE ADALAH PENYAKIT YANG SERIUS. tapi rawatan awal boleh dilakukan bagi memperbaiki otot jantung yang rosak. Pastikan kehidupan ini amat berharga untuk anda. Jagalah diri, sayangi diri. Jika anda berasa ketidakselesaan pada jantung atau kesihatan anda. Berjumpalah Doktor, dan carilah alternatif yang terbaik. Ingat ya, penyakit ini boleh diubati. 


Petikan ini adalah daripada doktor pakar iaitu Dr Zubaidi Hj Ahmad :

Penyakit serangan jantung dan strok adalah dua masalah kesihatan serius yang berpunca daripada tahap kolesterol tinggi. Ia berkait rapat dengan faktor keturunan, diet pemakanan dan gaya hidup seseorang. 

Biasanya doktor akan memberikan ubat anti-kolestrole bagi menurunkan kandungan kolestrole dalam darah. Walau bagaimana pun kesan sampingannya harus diseimbangkan dengan manfaat yang diperolehi.

Kajian terbaru membuktikan terdapat empat produk sumber semulajadi juga dapat membantu merendahkan tahap kolesterol secara berkesan.

Empat bahan itu adalah Phytosterols, bijirin oat, serbuk minyak ikan Omega 3 dan Psyllium Husk.


1. Sterol tumbuhan yang turut dikenali Phytosterols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolesterol. Ia terdapat pada minyak sayur-sayuran dan kekacang nut. Pengambilan produk itu akan menurunkan tahap kolesterol sebanyak 10 peratus hingga 15 peratus. 

2. Oat pula bijirin yang mengandungi serat larut dikenali ‘beta glucan’ yang terbukti merendahkan tahap kolesterol mereka yang mengamalkan pemakanannya.



3. Minyak ikan Omega 3 pula adalah asid lemak yang penting bagi metabolisme normal kerana ia mengandungi Asid Lemak Tak Tepu (EPA) bagi mengurangkan inflamasi seluruh badan.Produk ini juga sesuai untuk penghidap masalah kesihatan hipertrigliseridemia, kardiovaskular sekunder dan tekanan darah tinggi. Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan kepada pesakit jantung koronari supaya mengambil 1 gram minyak ikan seperti produk ini setiap hari. 

4. Psyllium Husk pula adalah biji benih pokok “Plantago ovate” secara lazimnya digunakan untuk menangani sembelit. Ia boleh digunakan untuk menurunkan tahap kolesterol.


Saya mencadangkan kepada pesakit yang mengalami tahap kolestrole yang tinggi dalam darah, boleh gunakan bahan-bahan di atas selain dari ubat statin yang diberikan doktor. 

Peluang baik untuk anda yang ingin merendahkan tahap kolestrol anda dengan Omega, bulan ini harga runtuh untuk Omega. Sangat-sangat jimat. Tak sama ye dengan minyak ikan biasa di pasaran. 

REBUTLAH PELUANG INI UNTUK DAPATKAN OMEGA 3 PADA HARGA RUNTUH. INGAT OMEGA 3 MEMBANTU MEMELIHARA KESIHATAN JANTUNG! ANDA BUKAN PESAKIT JANTUNG? CEGAH SEKARANG!!!!

Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
FB : Shaidah mazlan
Fan Page : Mamaeisya
or sms/call : 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...