Jumaat, 7 Jun 2013

TERLALU KURUS? NAK TAMBAHKAN BERAT BADAN?

Assalammualaikum.... Salam Jumaat...
Hari nie saya nak kongsikan satu topik khas yang jarang diperkatakan.... iaitu topik kurus. Opps... nie bukan yang nak kurus tau. tapi orang yang terlalu kurus. Makan banyak macam mana pun tetap kurus. Biasanya kita kata badan kekeding, badan macam papan dan macam-macam lagilah istilahnya. Biasa tengokkan, tapi jarang yang mampu selesaikan masalah macam nie. yelah, bila terlalu kurus, ramai yang akan tanya soalan yang negetif. Contohnya, sakit ke? bila ramai yang cakap macam tu seolah-olah doakan kita sakit lak. Untuk anda yang ada masalah nie, jom saya kongsikan bagaimana shaklee mampu membantu anda.

Gabungan MEALSHAKE + VITALEA + BCOMPLEX in sya Allah akan membantu anda. Bagaimana gabungan ini dapat membantu anda?  Kita tengok dulu apa yang ada pada produk ini.

1. MEALSHAKE



Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. Rasanya sangat sedap. bagi saya, ianya macam aiskrim vanila. baunya juga harum. Best... klu buka je penutup dia, semerbak bau dia.


Seperti yang diketahui, kandungan protien dalam mealshake membantu dalam proses pembentukan otot badan seterusnya meningkatkan berat badan anda. Dan yang bestnya, bonus untuk anda, pengamal mealshake nie semua kata kulit mereka makin cantik. Sebabnya? Kandungan protien yang baik, ditambah pula vitamin yang dibekalkan dalam mealshake nie membantu menghasilkan kulit yang cantik.  yelah, protien kan terlibat dalam pembentukan otot, kuku, rambut. jadi, bila asasnya baik, hasilnya pun baiklah kan.


2. VITALEA.

yang nie memang KILLER PRODUK shakee. saya pun memang suka nie. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindungan. Dan yang bestnya, produk nie dah menjalani 394 ujian untuk pastikan dia betul-betul berkesan dan selamat. mestilah nak yang selamat kan, klu tak nanti de kesan yang lain pulakkan.  Peenggunaan vitalea yang teratur mampu membuatkan badan bertenaga, tak mudah penat. Ramai orang abaikan pengambilan mineral or vitamin nie sebab merasakan ianya tak penting. Tapi jangan lupa ya, klu kurang mineral dan vitamin nie, semua unsur utama seperti protien tak dapat menjalankan proses dia dengan baik tau.

3. B complex

Ramai orang kata makan Bcomplex akan menyebabkan gemuk. mungkin ya, mungkin juga tidak.Jika anda mengambilnya selepas makan, ia akan membantu menghuraikan makanan anda. tetapi sebaliknya, ia akan menyebabkan nafsu or selera makan anda meningkat. sebab apa? konsepnya sama tadi,  bcompleks membantu menghuraikan makanan. jika tiada makanan tiada untuk dihurai, itu yang menyebabkan anda cepat lapar. bagi saya, B Compleks Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B. Apa fungsinya vitamin B yang lain dalam badan anda?  Penting ke? Ya sangat-sangat penting. B1, B2, B3, B6 biotin dan asid pantotenik membantu menukarkan protien, lemak dan kaborhidrat kepada tenaga. Manakala asid folik dan B12 membantu pembentuakan sel-sel darah merah dalam tubuh. 


Jadi, untuk anda yang nak tambah berat badan, meh pm saya
bulan nie ada special offer untuk anda.




    Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
FB : Shaidah mazlan
Fan Page : Mamaeisya
or sms/call : 0177206723


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...