Isnin, 1 Julai 2013

Suplement ketika berpuasa. Penting atau tak?

Tahun nie merupakan tahun ketiga saya berpuasa dengan shaklee dan merupakan tahun ke lima saya berpuasa sebagai seorang isteri. Alhamdulillah... Banyak pekara yang dah lalui dan sangat mematangkan saya. Satu-satu saya kutip sebagai pedoman untuk saya...

Dua tahun pertama saya langsung tak amalkan pengambilan suplement. sebab saya rasakan ianya tak perlu untuk saya. Padahal... ianya sangat penting untuk saya.. Jom saya kongsikan dengan anda...

Tahun pertama bergelar isteri saya berkerja dengan Gaint. sangat sibuk. sangat penat. sangat moody. Maklumlah baru mula kerja. kesian sangat suami. Nasib baik dia sangat memahami. Bersyukur sangat. Maklumlah.. hampir kerja setiap hari, kemudian, dari pagi hingga ke malam... memang sangat memenatkan. Sedih saya....

Tahun ke dua, alhamdulillah, kami berpuasa bertiga...  saya sangat excited tapi sangat risau sebab nie permulaan berpuasa dengan baby dan menyusukan sepenuhnya. Alhamdulillah... saya berjaya berpuasa penuh... walaupun agak penat. Alhamdulillah... cuma saya perasan saya agak moody. Lagi-lagi klu tak bangun sahur... sangat penat, haus. hubby selalu jadi mangsa saya. bersyukur sangat dapat hubby yang sangat memahami dan penyabar. Syukur sangat.... oh ya, time nie saya tak keja sebab kontrak saya sebagai guru tamat. jadi duduk umah je...

Tahun ke tiga.. saya bekerja sebagai guru kontrak. masa nie memang makin mencabar bagi saya. Saya bekerja, menyusukan amirah dan dalam masa yang sama saya ditinggalkan suami sebab berkursus. Jadi saya sorang-sorang dirumah. Memang sangat mencabar. Jika tahun sebelum nie langsung tak memikirkan bekalan susu.. tahun nie saya harus memikirkan bekalan susu, menguruskan stres seorang diri dan macam macam lagilah...masa tu mulalah cari kesedaran nak cari sesuatu yang menambahkan susu. cuba yang nie, tak ok. yang tu, tak ok. last-last jumpa shaklee. try.. mula-mula tak yakin gak. tapi bila tengok orang lain dapat susu banyak walau puasa. saya pun cuba gak. dan Alhamdulillah... memang sangat berkesan. masa tu saya ambik set asas je sebab budget cuma ciput plus esp ngan PD. wah-wah... hasilnya memang best. Alhamdulillah... saya sangat puas hati. cik hubby yang selalu tak de kat umah, bila sesekali balik tengok saya makin cantik, makin kembang kuncuplah saya...

Masuk bakul angkat sendiri kan.... tapi memang betul... kulit saya makin mulus, gebu hasil kerja esp. mula-mula tak perasan.. dah lama-lama, baru perasan. betul gak cakap suami aku...  saya makin tambah yakin. dan saya perasaan. mood saya makin stabil.tak terlalu penat. tak terlalu lapar dan haus. bukan langsung tak haus dan lapar ye... konsep tu salah ya..  Pe pun, saya bersyukur sangat. Allah bantu saya niat untuk berpuasa sambil berkerja + menyusu. memudahkan segala urusan saya. ALhamdulillah...

tahun keempat... saya meneruskan rutin berpuasa seperti tahun sebelumnya. Jika dulu suami tak berapa yakin, tapi bila saya kerap sogokan dia dengan shaklee. dia pun makin yakin. dah JATUH CINTALAH TU. maklumlah... orang laki kan susah sikit klu nak suruh makan suplement nie... tapi bila dah rasa.. pasti tak tolak lagi. bezanya, tahun nie, saya lepas pantang dan alhamdulillah... dapat berpuasa. walaupun, baru lepas pantang, alhamdulillah... susu of cozlah sentiasa penuh, kurang penat, kurang haus. dan yang paling bestnya... saya makin kurus... terkezut saya... hubby pun sama. selain set asas untuk penyusuan, saya tambahkan cinch. niatnya memang untuk kurus. dan memang tak disangka... saya memang kurus. berat tak kurang banyak. tapi inci lost... huh... tak disangka... gembira sangat.

tahun nie, saya pasti amalkan pengambilan suplemen shaklee. yang pasti esp, vitalea, bcom. mesti dalam list. cuma niat nak tambah cinch mix shake + energy tea cinch. untuk kurus + energy booster untuk saya. apatah lagi puasa kali nie, saya sendiri lagi... enery sangat-sangat diperlukan....

yup... puasa bukan untuk umat islam lembik, lemah. tapi untuk meningkatkan keimanan, ketakwaan.... saya dah lalui puasa tanpa suplement dan dengan suplement... sangat-sangat berbeza. sangat-sangat membantu saya. Tak caya? cubalah... anda pasti rasa apa yang saya rasai... Tak caya? tak de guna saya tipu...kebaikannya dah saya rasai. ANDA? TERPULANG... TAK PERLU SAYA MEMAKSA ANDA. SEBAB HANYA ANDA YANG TAHU APA YANG TERBAIK UNTU DIRI ANDA. tapi pastikan anda dapatkan penerangan yang lanjut ya  dari pengedar anda...

  Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
FB : Shaidah mazlan
Fan Page : Mamaeisya
or sms/call : 0177206723






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...