Khamis, 14 Julai 2011

Anda tercari-cari suplement untuk berpantang......

Ada beberapa orang sahabat saya yang akan melahirkan anak tidak lama lagi. Ramai juga yang bertanya kepada saya jenama apa yang terbaik. Jika rakan-rakan bertanya kepada saya, sudah semestinya saya syorkan  shaklee.... Kenapa saya syorkan produk ini
  • B-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon.

  • Vitamin C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.

  • Multivitamin with Iron : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.

  •  Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.


Selain itu, jom baca testimoni Kak N sewaktu kelahiran Addin...
_____________________________________
Semasa kelahiran Addin, mak mertua ibu menyediakan ibu segelas air kunyit. Tanpa diduga kesan minum air kunyit tersebut kuning Addin menjadi tinggi. Terpaksalah bermalam di hospital untuk diletakkan bawah lampu biru...memang sedih sangat waktu tu. Walhal minum tak banyak pun, tetapi kesannya sangat cepat sebab Addin menyusu badan sepenuhnya waktu itu.
Atas nasihat doktor maka ibu tidak amalkan pengambilan apa2 jamu kecuali vitamin semata-mata. Mengapa ibu amik vitamin sahaja semasa dalam pantang? Sebelum melahirkan abang Addin ibu mula membaca tentang kepentingan vitamin ke atas kesihatan ibu. Ibu pun tak terfikir ibu akan melalui pembedahan untuk kelahiran anak sulung ini. Ibu terpaksa melalui pembedahan kerana uri dah hampir tertanggal dari perut ibu dan kelihatan bacaan jantung abang Addin di kala itu semakin rendah. Nak tak nak ibu terpaksa lalui.....
Namun ibu tidak menyerah kalah pada kesakitan....ibu bersedia makan vitamin Shaklee sejak masa ngandung abang Addin lagi. So ibu cuma teruskan sepanjang dalam pantang ditambah pula doktor tak galakkan makan jamu jika nak menyusukan anak. Ibu memang nekad nak menyusukan anak sebab berat ibu naik sampai 20 kg masa ngandung maka cara terbaik nak kuruskan badan ialah dengan menyusukan anak secara ekslusif selama yang mungkin.
Ternyata pengambilan vitamin membantu ibu cepat baik dari sakit pembedahan.... kalau kawan ibu ada tu yang tak mampu bangun langsung sebab terlalu sakit di tempat yang dibedah. Ada juga tempat operatenya bernanah dan ditahan selama 2 bulan dihospital ....sayu betul. Namun apakan daya...mereka tidak percaya dengan kelebihan vitamin.
Asasnya makanan yang kita ambil seharian mengandungi zat vitamin dan mineral. Walaupun kita makan nasi lemak, namun tubuh kita hanya tahu ia adalah sumber karbohaidrat, lemak, dan beberapa vitamin .... maka pada pendapat ibu lebih baik ibu amalkan pengambilan vitamin sepanjang berpantang seterusnya menjayakan penyusuan.
Apakah sebenarnya fungsi supplement vitamin diambil sepanjang dalam pantang? Supplement dalam bentuk vtamin berfungsi untuk mengisi ruang kekosongan yang terdapat dalam tubuh badan kita. Selepas kelahiran, biasanya ibu akan kehilangan banyak darah dan luka perlukan masa untuk sembuh. Supplement memastikan keperluan vitamin dipenuhi dengan sangat baik. Ia membantu segala keperluan untuk proses baik luka dan penyembuhan.
Ibu melalui dua pembedahan dan alhamdulillah tiada masalah ngilu ditempat potong perut dan alhamdulillah ibu rasa cepat baik selepas kelahiran dua anak ibu
_________________________________
Bagi mereka yang melahirkan secara pembedahan amat-amat  digalakkan mengambil vitamin E kerana ianya sangat-sangat membantu agar luka dalam (bahagian rahim cepat baik dan tidak mudah berasa ngilu) selain itu vitamin E juga membantu mencantikkan tempat jahitan pembedahan serta mencerahkan kawasan erola ibu yang pernah melahirkan anak dan berita baik kerana vitamin E juga membantu mengurangkan pigmentation semasa mengandung.


Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 

or sms saya 0177206723

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...