Ahad, 3 Julai 2011

esp

Sebelum nie saya selalu cerita tentang Esp jadi hari nie saya akan ceritakan apa itu Esp dan

apa kegunaan nya....


credit to kak cery
TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan 
kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta
oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa
ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya yaitu 
protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

APA ITU ESP?...ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia

merupakan minuman berkhasiat ,sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu 

paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya.Ia memberi tenaga yang berpanjangan 

dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 grm protein soya semulajadi yang baik pada setiap

hidangan. Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber 

semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan lactose. Ia mengandungi semua asid-asid

amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid

amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein

Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik . Selain itu ia tidak 

mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya. (GMO)

dimana is disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya 

yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat.


SIAPA PERLU PADA SOY PROTEIN INI ?
1. Orang yang ingin kekal sihat..
2. Orang yang lanjut umur, yang tidak upaya kerana kekurangan tenaga.
3. Kanak-kanak bersekolah
4. Ibu-ibu mengandung dan menyusu anak
5. Pesakit yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan
6. Pesakit seperti ulcer perut, jantung, kanser, sakit kulit, rambut gugur, tidak ada selera makan, gastrik,
7. Ahli sukan dan bina badan
8. Soya Protein ini adalah untuk semua orang yang ingin membina dan mengekalkan badan yang sihat …dan yang inginkan kulit yang cantik





testimoni saya dengan esp?
amat-amat berbaloi dengan nilai wang dan hasilnya. Kenapa yek?


  1. Susu saya bertambah pekat. Amirah pun tak asyik bergayut jek. hehe...
  2. Alhamdulillah, kulit saya dan amirah tak terlalu sensitif. sebab sebelum nie sangat sangat sensitif tertama dengan habuk. bukan saya tak makin sensitif tapi alhamdulillah, makin cantik. bekan nak puji diri sendiri tapi cik huby pun cakap.
  3. Em... saya tengah diet. sebab tak nak amirah tak dapat susu berkhasiat waktu saya berdiet, saya ambil esp. Ianya buat saya rasa kenyang. Takla mulut selalu mengunyah.


    Nanti saya sharekan testimoni yang lain-lain ya.....



Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com 
or sms saya 0177206723







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...