Khamis, 4 Ogos 2011

vitamin yang seorang wanita perlukan....

Entry kali ini saya akan berkongsi vitamin yang diperlukan oleh wanita. Jom kita tengok....


(1) Vitamin A & Beta Carotene 
Sumber : Buah oren, lobak, labu, dan sayuran hijau gelap seperti bayam dan brokoli.
Khasiat : Baik untuk mata & mencegah kanser.
Di Shaklee di kenali sebagai CarotoMax. Sebelum ini dikenali sebagai Beta Carotene. Namun, hasil penyelidikan berterusan di makmal Shaklee, Beta Carotene kami telah di formulasi dan di naik tarafkan, dan diberi nama sebagai CarotoMax, yang khasiatnya semestinya lebih baik daripada Beta Carotene sebelum ini.
(2) Vitamin C
Sumber : Buah oren, strawberi dan tomato.
Khasiat : Sumber kolagen, penyembuhan luka, memperbaiki antibodi dan sumber antioksida yang sangat mantap (Powerful antioxidants!). Keperluan vitamin C bertambah apabila seseorang menghadapi tekanan, dan bagi golongan warga emas (orang-orang tua).
Di Shaklee dikenali sebagai Sustained Release Vit-C, yang mempunyai 500mg khasiat Vitamin-C untuk setiap biji Vit-C, di mana setiap biji pula bersamaan dengan 6.5 biji buah Oren. Ia dipanggil "Sustained Release" kerana hanya akan dilepaskan sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan.
(3) Vitamin D
Wanita yang jarang keluar dari rumah, terutama bagi mereka di negara 4 musim, iaitu di musim sejuk, mempunyai risiko kekurangan Vitamin-D yang serius.
Khasiat : Vitamin D membantu penyerapan kalsium di dalam badan.
Jumlah Vitamin D yang dicadangkan setiap hari ialah sebanyak 400 IU (bersamaan 250ml susu kalsium tinggi).

(4) Kalsium
Sumber : Susu dan produk tenusu.Khasiat : Pembentukan tulang, gigi dan darah.Persatuan Osteoporosis Kanada mencadangkan orang dewasa agar mengambil 1000mg-1500mg kalsium setiap hari. Jika anda tidak dapat memenuhinya melalui pemakanan harian, anda perlu dapatkan melalui pemakanan tambahan.
Di Shaklee dikenali sebagai OsteMatrix, iaitu gabungan Kalsium-Magnesium, dan dilengkapi dengan Vitamin D. Sebiji OsteMatrix membekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari. Jangan risau, jika anda lupa berapa biji yang perlu anda ambil, ada tercatat pada label botol OsteMatrix tersebut yang anda perlu ambil 4 biji OsteMatrix setiap hari, dan lengkap dengan fakta suplemen nya.

(5) Vitamin E
Sumber : Sejenis vitamin larut lemak yang banyak didapati di dalam bayam, kekacang, biji bunga matahari dan minyak sayuran.
Khasiat : Sumber antioksida, bantu stimulasi sistem imun badan, bantu dalam rawatan penyakit berkaitan kardiovaskular dan kanser.Sekiranya anda mempunyai sejarah keturunan berpenyakit jantung yang kuat, adalah digalakkan untuk mengambil sebanyak 400 IU Vitamin E setiap hari.
Di Shaklee dikenali sebgai Vitamin E Complex. Ini paling best kerana sebiji Vit-E Shaklee memang dah lengkap dengan 400 IU Vitamin-E. Tak perlu nak ambil banyak-banyak kapsul Vit E.

Kesimpulannya, jika anda memilih Shaklee sebagai pemakanan tambahan anda, itulah vitamin2 asas harian yang perlu diambil oleh seorang wanita.dan saya nak tambah satu lagi..apa dia?..pastinya B complex.B Kompleks tidak boleh dihasilkan di dalam badan, dan khasiatnya sangat penting buat badan kita, yakni - penting untuk saraf, penenang saraf, anti stress, bakar makanan kepada tenaga, melawaskan sistem penghadaman dan juga penting bagi pesakit diabetes. credit to kak cery

 untuk anda, saya sharekan apa yang saya tau.... kenapa? sebab saya sayangkan anda... saya nak kesihatan anda bertambah baik... kenapa saya memilih produk ini? jom lihat sini.....

Shaklee Id 846147
Berminat?boleh hubungi saya di shaidahmazlan@yahoo.com

 or sms saya 0177206723

2 ulasan:

  1. nice sharing mama :)
    eksepeceli tuk wanita cam saya lah jugak ! huhuuu ~

    BalasPadam
  2. sharing is caring... Thanks membaca..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...